1000260555 |
Saber llegir: Fluïdesa i estratègies de lectura |
2017-2018 |
Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/10/2017 - 6/6/2018 (30 hores) de h a h |
|
C Escola Sagrat Cor |
|
c. Aldana, 1 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
SLL Saber llegir: Fluïdesa i estratègies de lectura
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs per reflexionar i aprofundir en la millora de la fluïdesa lectora de l’alumnat i les estratègies de comprensió.
|
| |
Objectius |
Ensenyar explícitament estratègies de lectura.
Aplicar la seqüència didàctica dels tallers de lectura.
Detectar dificultats de fluïdesa lectora en l’alumnat.
Aplicar estratègies metodològiques de millora de la fluïdesa lectora.
|
| |
Continguts |
L’ensenyament explícit d’estratègies de lectura i la seqüència d’acompanyament gradual.
Fases d’un taller de lectura.
Estratègies de comprensió lectora: Fer hipòtesis i comprovar-les, inferir, fer-se preguntes i visualitzar.
Components de la fluïdesa lectora.
Intervenció docent: avaluació i ensenyament de la fluïdesa lectora.
|
| |
Observacions |
Activitat adreçada als centres de primària que participen per segon any en l'ILEC.
|
| |
Avaluació |
Qüestionari de satisfacció (en finalitzar la formació).
Elaboració de propostes per treballar la fluïdesa lectora.
Recull d’orientacions per al centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de les activitats planificades.
|
| |
Persones destinatàries |
Primària: curs adreçat a tot el claustre.
Secundària: un representant de cada departament didàctic, un representant de cada nivell d’ESO, coordinador pedagògic, psicopedagog/a, responsable de biblioteca, CLIC.
|
| |
E-mail |
mdomin96@xtec.cat
|
| |
|
|